Recenzija serije „1899“

Miloš Dašićdanas 20: 19

foto: Netflix Promo

Teško je stvoriti dovoljno intrigantnu misteriju u 2022. godini koja nije već viđena i koja bi mogla svojom originalnošću da vas vozi i tera dalje. Tu se krije možda i najveći uspeh novog Netfiksovog hita „1899“.

Baran Bo Odar and Jantje Frise možda na prvu loptu nisu najprepoznatljivija imena u svetu filma i televizije, ali ako vam kažemo da je to dvojac zaslužan za kultnu, komplikovanu i tripoznu hit SF seriju „Darkish“, onda su vam neke stvari dosta jasnije, kao i to u kom pravcu može da ide njihovo novo čedo, nastalo ponovo u saradnji sa Netfliksom. Za one koji ne znaju, serija „Darkish“ je pratila stanovništvo malog nemačkog grada, dok se misterija nestalog deteta razvijala u višegeneracijsku zaveru o putovanju kroz vreme. Tri sezone serije, svaka komplikovanija od prethodne, kulminirale su zadovoljavajućim završetkom.

Nije se ni sumnjalo da će autori krenuti u nešto jednostavnijem smeru, pa su za svoju novu sagu „1899“, odabrali priču koja možda je više nalik nekada popularnom „Lostu“ nego svom prethdonom radu, ali kad bi „Misplaced“ ipak bio jasnije određen granicama naučne fantastike i pravljen za malo probraniju publiku.

Ovaj žanr, među fanovima i sličnom klijentelom poznatiji i kao „thriller field“, gotovo uvek je sastavljen od galerije likova različitih nacija i staleža. Tako i ovde imamo japansku gejšu, portugalskog sveštenika, mladi francuski par, poljskog mladića koji radi u mašinskom odeljenju, dansku porodicu koja je nešto malo religioznije okrenuta.

Međutim, radnja je uglavnom usredsređena na Engleskinju Mauru koja je u potrazi za nestalim bratom i koju prati neuobičajena prošlost kao i niz misterioznih vizija koje daju ton seriji od prve scene, kao i na nemačkog kapetana broda koji ima svoju tragičnu prošlost. Ova grupa putnika se nalazi na brodu za Ameriku, i nailaze na napušteni brod usred okeana. Nakon istrage, otkriće da čitavo putovanje možda ima skriveni motiv, dok mi saznajemo kako su svi gore navedeni likovi stigli na brod, i da li postoji neka povezanost između njih.

Čudne sprave, pobune i skriveni identiteti su sve faktori u popričično složenoj radnji. Slično kao i u seriji „Darkish“, priča je nelinearna, sa likovima koji ulaze i izlaze iz scena iz svoje prošlosti jednako neprimetno kao što ulaze i izlaze iz prostorije. Zbog velikog ansambla međunarodnih glumaca koji svi govore svoje maternje jezike, postoji nepovezanost između likova i nedostatak snažnog dijaloga. Učiniti „1899“ zaista višejezičnom serijom je svakako dobra ideja, posebno za Netfliks seriju koja će dopreti enact globalne publike, ali se gubi nešto u prevodu.

Likovi i sve oko njih je možda najslabiji deo serije, s obzirom da iako je ansambl, retko ko vas zaista zaintrigira da ispratite njegovu sudbinu, niti vas jednostavni rečnikom, briga za njih. Autori dok pletu samu misteriju, svoje junake u većini slučajeva šalju u stalna jurcanja po brodu dok se pitaju šta nije u redu, i kad na to dodamo niz različitih jezika i kultura, ume da bude zamornije nego obična serija.

Ipak, tu smo zbog misteriji i ostajemo zbog nje enact kraja. Koliko nisu možda uspeli da udahnu život likovima, toliko su se Odar i Frise potrudili da nas dovoljno vuku za rukav da ih pratimo, ali i da nas povuku s vremena na vreme za nos sa zapletom, što je ipak isto regularan sistem u ovakvim scenarijima. Naravno, sa teničkim bravurama i besprekornostima, ali u ovakvim jakim produkcijama to stvarno ne treba ni pominjati jer se prosto podrazumeva i očekuje.

Seriju su pratili tonovi najvećih arduous rok hitova, od „White Rabbit“ enact „Child In Time“. Očekuje se da ovaj brod zaplovi i u drugoj sezoni, koji, kako to već brodovi rade, ide nešto sporije, ali na kraju stiže na odredište.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Opširnije

Izvor: Danas.rs