Facebook briše interesovanja, adresu, verske i političke stavove iz naših profila

od strane | nov 18, 2022 | Tech | 0 Komentara


Facebook briše interesovanja, adresu, verske i političke stavove iz naših profila

Bez mnogo pompe, Fb je najavio da će ukloniti nekoliko kategorija informacija sa naših profila, uključujući verske stavove, političke stavove, adrese i „Zainteresovan za“ polje. Izmena stupa na snagu 1. decembra.

Mala, ali upečatljiva promena, o kojoj piše Gizmodo ukazuje na to da Fb ovih dana želi da drugačije razmišljate o njegovoj platformi. U ranim danima Fb mreže, ljudi bi provodili sate i sate popunjavajući svoje profile. Bilo je to drugo vreme. Informacije na vašoj stranici su imale mnogo veću ulogu na Fejsbuk mreži, nego profili na novijim platformama društvenih medija, gde biografija ima više od nekoliko rečenica i ponekad – hyperlink. Decenija problema sa privatnim podacima učinila je da razmislite pre nego dobrovoljno date svoje lične podatke, ali i enact korisnika koji unose lažne podatke, misleći da tako mogu prevariti algoritme i druge ljude.

„Kao deo naših napora da učinimo Fb lakšim za navigaciju i korišćenje, uklanjamo nekoliko polja profila: zainteresovani za, religijski stavovi, politički stavovi i adresa“, rekao je Emil Vaskez, portparol kompanije Meta. „Šaljemo obaveštenja ljudima koji su popunili ova polja, obaveštavajući ih da će ova polja biti uklonjena. Ova promena ne utiče na nečiju sposobnost da deli ove informacije o sebi na drugom mestu na Fb mreži.“

shutterstock_2055769097.jpg

Izvor: Shutterstock

Osetljivi i obični podaci

Promena odražava Meta šire napore u odnosima s javnošću. U celini, tehnološka industrija želi da javnost pravi razliku između „osetljivih“ podataka i onoga što biste mogli nazvati „običnim“ podacima. Meta će vam reći da Instagram i Fb ne koriste osetljive podatke za oglašavanje, na primer, iako je ta promena došla tek nakon što su istraživači otkrili ozbiljne probleme.

Fb je morao da ukloni ono što je nazvao osetljivim kategorijama ciljanih oglasa kao što su rasa, express i seksualna orijentacija nakon što je prekršio zakon u SAD dozvoljavajući oglašivačima da koriste njegove sisteme da iskoriste te demografske podatke za prilagođavanje ličnih oglasa, efektivno diskriminišući određene gledaoce. Oglašivači su odgovorili tako što su se fokusirali na generalne podatke, poput ciljanja oglasa na osnovu interesovanja za katoličke praznike, a ne na bukvalnoj činjenici da je neko katoličke veroispovesti. Fb je od tada uklonio hiljade drugih kategorija koje se koriste u slične svrhe.

Ako mislite da ste zaštićeniji time što ćete izbaciti neke od ovih podataka – grešite. Postoji mnogo podataka koji se još uvek mogu koristiti, kao što su informacije o lokaciji ili istorija pregledanja veba, koji mogu otkriti osetljive detalje koji bi trebalo da nisu dozvoljeni. Nedavna studija je takođe otkrila da Fb analizira demografiju ljudi prikazanih u reklamama i koristi te podatke za ciljanje oglasa na korisnike različitih rasa, uzrasta i pola. Belci, na primer, ređe vide oglase koji prikazuju crnce.

shutterstock_1392184322.jpg

Izvor: Shutterstock

Osim kontroverze, Fb takođe radi na unapređenju platforme koja je ispunjena jedva korišćenim funkcijama i pretrpanim, zbunjujućim interfejsima. Fb je stekao lošu reputaciju, ne samo zbog izazivanja društvenih problema, već zato što više nije kul. Korisnici su masovno napuštali platformu, a čak je i Instagram, mlađi i pomalo moderniji brat na Fb, zabeležio pad prihoda.

Kao rezultat toga, kompanija je u teškom finansijskom stanju. Meta je samo prošle nedelje otpustila 11.000 zaposlenih, a CEO kompanije Stamp Zakerberg promenio je čitavu budućnost kompanije, udaljavajući se od društvenih medija ka izgradnji mešavine virtuelne i proširene stvarnosti koju on naziva „metaverzum“. U međuvremenu, Fb i Instagram su i dalje jedini izvor prihoda kompanije Meta. WhatsApp, uprkos tome što je najpopularnija svetska platforma za razmenu poruka, tek treba da doprinese značajnim prihodima matičnoj kompaniji. Rukovodioci se koprcaju dok rade na preokretu silazne spirale u kojoj se nalaze, pokušavajući da ažuriraju platforme i da budu u toku sa trendovima u eri društvenih medija u kojoj TikTok dominira.

Opširnije

Izvor: Benchmark.rs