Kako se krećemo ka budućnosti u kojoj dominiraju električna vozila, sve češće viđamo sisteme za punjenje na putu se povećavaju.
Čuveni nemački autoput – Autobahn uvodi svoj sistem bežičnog punjenja koji će služiti za autobus koji prevozi putnike attain grada Balingena. Tehnologiju obezbeđuje izraelska kompanija Electreon, koja je specijalizovana za bežično punjenje i koja će na ovom projektu sarađivati sa nemačkim EnBW — provajderom infrastrukture za punjenje električnih vozila.
Electreon će postaviti 1 km električnog sistema na putu (ERS) duž deonice autoputa, obezbeđujući dinamičko bežično punjenje dok je autobus u pokretu. Pored toga na stajalištima duž rute će biti i dve fiksne stanice za punjenje.
Elektroput
Projekat se sastoji iz dve faze: prvo se postavlja trasa dužine 400 metara sa dve stanice za punjenje, nakon čega će se ovaj „elektroput“ proširiti za još 600 metara. Ovaj poduhvat prati uspešan projekat dve kompanije u nemačkom gradu Karlsrue, gde je u centru za obuku EnBW postavljen elektrificirani attach, koji pokreće lokalni javni autobus u vreme najveće gužve.
Izvor: Shutterstock
„Već smo pokazali u našem zajedničkom projektu Karlsrue sa EnBW koliko je bežično dinamičko punjenje efikasno, bezbedno i lako za primenu. Nadamo se da je ovo početak mnogih drugih projekata na javnim i privatnim putevima u Nemačkoj“, rekao je dr Andreas Vendt, CEO kompanije Electreon Germany u saopštenju za javnost.
Ova izraelska kompanija je takođe vodila projekte bežičnog punjenja na putu u Italiji i Švedskoj.
Treba pomenuti i da, iako Electreon i nekoliko američkih kompanija testiraju tehnologiju, samo nekoliko evropskih kompanija zaista pravi sisteme na terenu: italijanski Enermove, nemački Magment i švedski Elonroad.
Bežično punjenje na putu moglo bi da igra ključnu ulogu u eliminisanju kratkog dometa i neprijatnosti dugog punjenja na stanicama, ali i olakšati prelazak na električna vozila.
Izvor: Industry Wire
Sa druge strane, sve ovo zahteva ogromnu promenu (i ulaganje) u infrastrukturu, koja bi se, attain trenutka kada se realizuje, mogla pokazati kao zastarela kao rezultat tehnološkog napretka u konvencionalnim stanicama za punjenje.
Izvor: Benchmark.rs