Pripremite se, stižu ogromne reklame na nebu iznad gradova

od strane | okt 6, 2022 | Tech | 0 Komentara


Pripremite se, stižu ogromne reklame na nebu iznad gradova

Ako ste samo i pomislili da su advertising and marketing and marketing kompanije već iskoristile svaki mogući način da nas svakodnevno i u svakoj situaciji bombarduju reklamama, grdno se varate. Najnovija najava, izgleda kao da nam se život polako ali sigurno pretvara u Cyberpunk.

Da li je izvodljivo i isplativo?

Najnoviji rad objavljen u časopisu Aerospace bavio se novim strategijama koje bi trebalo da rezultiraju emitovanjem ogromnih reklama najpopularnijih brendova na nebu iznad gradova. Istraživači sa moskovskog tehničkog instituta Skolteh, zajedno sa Moskovskim institutom za fiziku i tehnologiju, otkrili su da je za kreiranje oglasa u orbiti potrebno poslati grupu od najviše pedeset satelita i da bi izvođenje takve misije koštalo “tričavih” 65 miliona dolara.

Tim istraživača ispitivao je tehnike novog oblika oglašavanja, nazvanog „svemirsko oglašavanje“, i prema dokumentu, svaki od satelita bi morao biti prilično velikih dimenzija da bi uopšte mogao da reflektuje dovoljno svetlosti i tako generiše sliku vidljivu sa Zemlje. Istraživači su procenili da bi satelit CubeSat morao da nosi solarno jedro od približno 33 kvadratnih metara i da sateliti ne bi prikazivali samo jedan oglas brenda, već mnogo različitih reklama – kroz tehniku rotirajućeg tajmera.

svemirska_reklama_2.jpg

Da li bi ovakav vid reklamiranja bio isplativ za brendove? To zavisi od mnogih faktora koje bi trebalo uzeti u obzir. Na primer, oglašavanje u svemiru funkcioniše samo u zoru kada izlazi i u suton tokom zalaska sunca, pošto solarna jedra satelita zahtevaju sunčevu svetlost da bi proizveli sliku. Pored toga, oblačnost i hladne noći koje prisiljavaju ljude da ostanu u zatvorenom, svakako utiču na vidljivost reklame i krajnji efekat markentiške kamapanje.

Štaviše, astronomi ne podržavaju nužno slanje dodatnih, velikih grupa satelita u svemir samo zbog prikazivanja reklama jer već imaju problema sa sve većom gužvom satelita u orbiti koji svojom brojnjošću počinju da ometaju posmatranja kosmosa u naučne svrhe.

svemirska_reklama_1.jpg

Ali koga je to briga kada je profit u pitanju. Procene govore da bi 91-dnevna kampanja svemirskog oglašavanja moga da generiše čak 111 miliona US$ čistog profita. Dok čitamo i razmišljamo o svemirskom oglašavanju, nesumnjivo prva asocijacija je StarLink i nemojte se iznenaditi ako im volšebno izrastu solarna jedra…

Opširnije

Izvor: Benchmark.rs