Satelitska komunikacija je počela da radi na iPhone 14

od strane | nov 17, 2022 | Tech | 0 Komentara


17.11.2022 12: 52 |

Cell

Satelitska komunikacija je počela da radi na iPhone 14

Kada je Apple najavio svoju iPhone 14 generaciju telefona, rečeno je da će usluga hitne SOS komunikacije putem satelita biti pokrenuta u novembru. Od 15.11. ova usluga je dostupna u SAD i Kanadi.

Pored toga, Apple je takođe otkrio da će ova funkcija biti dostupna u još četiri zemlje sledećeg meseca, piše 9to5Mac.

SOS preko satelita

Funkcija Hitnog SOS-a preko satelita bila je jedna od naslovnih najava tokom lansiranja novog iPhone 14 i razlog za naziv konferencije – Far Out.

Nova usluga funkcioniše preko Globalstar satelita posebno dizajniranih za pružanje usluga pametnim telefonima i omogućava pristup uslugama hitnih službi, kada se nalazite u izolovanim oblastima bez pokrivenosti mobilne mreže.

Usluga će na kraju biti zasnovana na pretplati, ali Apple kaže da će biti besplatna za sve vlasnike iPhone 14 u zemljama u kojima funkcioniše tokom prve dve godine, ali nije najavljeno koliko će pretplata koštati kada prođe besplatni duration.

iPhoneSOS.jpg

SAD i Kanada, za sve iPhone 14 modele

Apple je najavio da je nova bezbednosna usluga Emergency SOS putem satelita sada dostupna korisnicima u SAD i Kanadi, kao i da je dostupna na svim iPhone 14 modelima. Nova tehnologija omogućava korisnicima da šalju poruke hitnim službama dok su van mreže mobilne mreže i Wi-Fi mreže, navodi se u zvaničnom saopštenju. Pored toga, ako korisnici žele da budu sigurni da njihovi prijatelji  i porodica znaju gde se nalaze dok putuju u lokacije koje nisu pokrivene mobilnom mrežom, sada mogu da otvore aplikaciju Gain My i podele svoju lokaciju putem satelita.

Apple je objavio da će u decembru nova funkcionalnost biti dostupna i za Evropu, i to u Francuskoj, Nemačkoj, Irskoj i Velikoj Britaniji. Hitni SOS preko satelita se zasniva na postojećim funkcijama koje su od vitalnog značaja za korisnike iPhone-a, uključujući Hitni SOS, medicinsku identifikaciju, kontakte za hitne slučajeve i deljenje lokacije, nudeći mogućnost povezivanja sa satelitom za pristup od 360 stepeni za deljenje ključnim informacija sa ekipama hitnih službi, porodicom i prijateljima.

Kako Hitni SOS radi?

iPhone može brzo i lako da pozove hitne službe ako je korisniku potrebna pomoć́, čak i ako ne može da pozove telefonski broj. Sa Hitnim SOS-om preko satelita, ako korisnik nije u mogućnosti da dođe attain hitne službe jer nisu dostupne mobilna ili Wi-Fi mreža, na iPhone-u.s. pojavljuje interfejs koji vas navodi kako da koristite satelitsku vezu. Čini se da kratak upitnik pomaže korisniku da odgovori na ključna pitanja sa nekoliko jednostavnih dodira, koji se prenosi dispečerima u početnoj poruci, kako bi se osiguralo da su u mogućnosti da brzo razumeju situaciju i lokaciju korisnika. Apple je blisko sarađivao sa stručnjacima kako bi pregledao standardna pitanja i protokole kako bi identifikovao najčešće razloge za pozivanje hitnih službi.

howtouseiphoneemergencysosviasatellitecalls.jpg

Nakon upitnika, intuitivni interfejs vodi korisnika gde da usmeri svoj iPhone da se poveže i šalje početnu poruku. Ova poruka uključuje odgovore korisnika na upitnik; lokacija, nadmorska visina; nivo baterije iPhone-a; i medicinsku identifikaciju, ako je moguće. Upitnik i prateće poruke se prenose direktno preko satelita dispečerima koji prihvataju tekstualne poruke ili centrima u kojima rade stručnjaci obučeni od kompanije Apple koji mogu pozvati pomoć́ u ime korisnika.

useiphoneemergencysosviasatellitecalls2.jpg

Ključna prednost je što ovim centrima nije potrebna dodatna oprema za primanje ovih poruka. Nova funkcija uključuje i demo režim, tako da možete da se upoznate sa načinom na koji funkcioniše, tako da budete spremni u stvarnom hitnom slučaju.

useiphoneemergencysosviasatellitecalls3.jpg

Koristeći ugrađeni hitni SOS putem satelitske demonstracije, korisnici mogu testirati satelitsku povezanost na svom iPhone-u tako što će se povezati sa pravim satelitom u dometu bez pozivanja hitnih službi, što im omogućava da iskuse proces i upoznaju se sa uslugom.

Opširnije

Izvor: Benchmark.rs